Защо Валдорф „работи” – гледната точка на невробиологията – Здрав живот

Защо Валдорф „работи” – гледната точка на невробиологията – Здрав живот
Валдорфският подход е работещ, защото той постига тъкмо това. Подходът на Рудолф Щайнер към образованието и възпитанието е бил холистичен. Той е разбирал, че човешките сетива, чувства и познавателна способност трябва да бъдат еднакво ангажирани на всяка една степен на развитие, за да могат учениците в дългосрочна перспектива да изпитват радост и обич към процеса на обучение. Валдорфските педагози правят нещо различно от традиционната за повечето конвенционални и общоприети образователни модели грешка. Те не акцентират засилено на развитието на неокортекса и лявата хемисфера за сметка на изключване на дейностите на дясното мозъчно полукълбо, което чувства и борави с осезанието. Валдорфските педагози не акцентират в твърде ранна възраст, когато мозъкът все още не е готов, на чисто академичните усилия, силно ангажиращи дял от мозъка, чрез който детето все още борави много слабо – неразвитият неокортекс. (Неокортексът е напълно развит едва към нашата 25-30-та година!) Вместо това валдорфските учители успешно обхващат и благоприятно развиват сетивната и чувстваща част от мозъка, чрез които детето борави далеч по-лесно, така, че базисните невронни връзки, които са от съществено значение за по-късното „академично” обучение, да бъдат солидно развити.

Коментари

Популярни публикации от този блог