7-те ПРИНЦИПА НА ОБРАЗОВАНИЕТО ВЪВ ФИНЛАНДИЯ

7-те ПРИНЦИПА НА ОБРАЗОВАНИЕТО ВЪВ ФИНЛАНДИЯ

КОМЕНТАР:

От собствен опит: държах се по маниера на финландските учители с децата, които обучавах в частна езикова школа, и им харесваше. Беше в голяма степен интуитивно, макар че взимах оттук оттам по нещо от Сугестопедия, Монтесори, Валдорф, Рудолф Щайнер и пр.. Достатъчно е да се подходи към тях с уважение и разбиране, като човек с човек, без (излишно) налагане и натиск, и останалото, описано в статията, си идва само. Защото това е естественото общуване с децата, които естествено се стремят да научават нови неща за света. Всъщност това работи и при възрастните.

Но системата отхвърля такива учители като "бели врани", като различни. Не можело да не се дават домашни например, при това доста дълги (което означава, че децата трябва да се натискат и поставят в неудобна ситуация, защото не са ги написали, да им се причиняват неприятни емоции и около домашните, и около търсенето на сметка за ненаписването, учителят ще трябва да упражнява и демонстрира власт над тях, че може да ги накара да направят това ..)...

Надявам се, че сега няма да бъда лош мениджър - колкото и да предпочитам да се фокусирам върху академичната част -, и ще успея да продължа по същата линия като учител на свободна практика.

Много пъти съм имала повод да казвам, че системата не може да бъде променена отвътре. Вероятно отделни лястовички, или "лястовичи" колективи, все пак биха могли.

Коментари

Популярни публикации от този блог