Ървин Уелш: Дигиталният свят убива креативността - Dnevnik.bg

Ървин Уелш: Дигиталният свят убива креативността - Dnevnik.bg

"Всичко просто се изсипва на едно място, а някои неща успяват да обиколят света, но без да съберат истинска аудитория. По някакъв начин това унищожава креативността, изграденото от младите и тези, които са още в ъндърграунда, тъй като направеното от тях няма време да се филтрира. Всъщност ъндърграунд вече няма", заявява авторът на "Трейнспотинг" и "Порно"
...
Креативността е нещо анологово, а не се предоставя възможност те да работят в аналогов свят. Все едно късаме цветя от оранжерията и ги засаждаме в студената земя на дигиталния свят. Той е просто средство за достигане до хората, за промоция и маркетинг, а не за креативност."

КОМЕНТАР:

Интересни цитати. Не съм сигурна дали горепосочените производения на самия автор на цитатите биха били считани за стойностни в контекста на идеала, който той описва. 
Всъщност проблемът не е в липсата на аналоговост за креативността според мен - вероятно дигиталната креативност е просто една от формите/средствата на или възможностите за креативност. 

Проблемът може би е, че понякога по-умелото или подплатеното с повече пари използване на дигиталното за маркетинг и реклама е по-натрапчиво и завладяващо мозъците. Т.е. няма равнопоставеност, което обърква и вероятно заблуждава хората, към които е насочено творчеството. 

Но май подобен спор се водеше и за мас медиите (ТВ и радио) допреди само 2 десетилетия. Имаше рецепти за това как трябва да се работи върху начина, по който хората ги възприемат и реагират на тях, върху устойчивостта на хората... Спорът и проблемът май не бяха решени: мас медиите бяха унаследени - или надградени -, от дигиталните медии, а също и гореспоменатия спор и проблем, но на ново равнище. Така че: да очакваме следващия наследник?

Коментари

Популярни публикации от този блог