Sudbury School – прилики и разлики с други алтернативни училищни модели

http://odo.bg/en/%D1%81%D1%8A%D0%B4%D0%B1%D1%8A%D1%80%D0%B8/#Sudbury_School

“Ученето на нещо ново може да бъде трудна работа, но децата са доста способни на упорита работа – когато работят върху нещо, което искат да правят. Когато ученик има сериозен интерес, няма нещо, което да го спре, и „правенето на ученето забавно“ често е недопустимо разсейване. Когато ученик има интерес, ние вярваме, че трябва да му бъде позволено да го преследва само до толкова, до колкото той самият чувства за необходимо..
...
Но домашното образование, в по-голямата си част, вижда семейната среда като най-доброто място за децата да растат, докато Съдбъри моделът вярва, че, както една африканска поговорка гласи – „Нужно е цяло село да отгледа едно дете.“ Децата и родителите имат сложни отношения и взаимозависимости, които прави по-трудно за децата да открият истинска независимост вътре в семейството. В средата на Съдбъри училище, децата срещат пряка лична отговорност за действията си, без емоционалния багаж, който семейно-базираната отговорност понякога може да носи. Освен това, децата са по-способни да развиват някои важни социални умения в демократичното училище...“

Коментари

Популярни публикации от този блог